Handelsbetingelser

1. KØB HOS SCENTY

Scenty  ApS

Højskolevej 22

7100 Vejle

CVR-nr.: 41432608

 

2. PRISER

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter.

Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

 

3. ORDREBEKRÆFTELSE

Ved modtagelsen af din ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din bestilling bedes du kontakte Scenty på support@scenty.dk

 

4. LEVERING

Din prøveparfume afsendes efter 1-2 hverdage og leveres med PostNord indenfor 3-5 hverdage. Der kan dog være længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. I tilfælde af at PostNord ikke kan omdele til privatadressen grundet særlige omstændigheder vil den blive returneret til os, og vi kan sende den igen for ved opkrævning af gebyr. PostNord er i besiddelse af nøglerne til de fleste af landets opgange.

Modtager du mod forventning ikke din månedlige pakke, skal information om denne udeblevne levering meldes til Scenty via mail på support@scenty.dk. Dette skal ske senest den efterfølgende måned og inden afsendelsen af den efterfølgende måneds pakke, for at undgå afsendelse af flere pakker til en adresse uden mulighed for modtagelse.

Scenty sender alle duftrør for 12 kr.

Scenty leverer kun varer indenfor Danmark.

 

5. BETALING

De mulige betalingsmåder på Scenty er:

  • Visa Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro

Vi har sikret vores webshop med SSL-kryptering, som sikrer, at de informationer du indtaster, kun kan ses af Nets (tidligere PBS). Det samlede beløb trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager.

 

6. FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

 

Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt. Brugte prøveparfumer returneres eksempelvis ikke. Hvis du fortryder dit køb, kan efter aftale på support@scenty.dk sende varen retur til:

 

Scenty ApS

Højskolevej 22

7100 Vejle

 

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos scenty.dk

 

Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for at PostNord returnerer pakken til os.

Scenty anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNord’s system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Scenty. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til support@scenty.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

 

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Scenty, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen

 

7. REKLAMATIONSRET

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Scenty, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtet til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest 3 måneder efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.

 

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

 

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Scenty inden for rimelig tid efter varens modtagelse.

 

Varen returneres i det tilfælde til nedenstående adresse på kundens regning:

 

Scenty ApS

Højskolevej 22

7100 Vejle

 

Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

 

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” til pakkeshop eller lignende.

 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

9. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Scenty, skal være forsvarligt indpakket. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice på support@scenty.dk

 

Vi anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post nord system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Scenty. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

 

10. HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

For at du kan indgå aftale med os hos Scenty, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. Personoplysninger gemmes højst i 12 måneder efter sidste brug.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Oplysninger afgivet til Scenty videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Scenty har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og 

henvendelse i forbindelse hermed rettes til Scenty via e-mail support@scenty.dk

Læs mere om Scenty’s privatlivspolitik

 

11. COOKIES

På Scenty.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

 

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

12. LOGSTATISTIK

Vi bruger en logstatistik på Scenty hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

 

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Scenty.dk.

 

13. ABONNEMENTSVILKÅR

Aftalens indgåelse

Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Scenty på support@scenty.dk, ændres via din konto på vores website eller via brev til Scentys adresse. 

 

Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.

Ændring af abonnementstype

Ændring i abonnementstype sker uden beregning. Ændringen træder i kraft ved eksisterende periodes udløb. De skifter abonnementstype via. min konto eller ved at sende en e-mail til support@scenty.dk.

Abonnementsperiode og opsigelse

Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning, du binder dig ikke for noget hos Scenty. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering, har du allerede modtaget leveringen, skal du gøre brug af fortrydelsesretten. Opsigelse skal ske på din Konto via vores website, personlig skriftlig henvendelse til Scenty på support@scenty.dk eller via brev til adressen Scenty ApS, Højskolevej 22, 7100 Vejle.

 

Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?

Betaling for dit abonnement vil som udgangspunkt blive hævet ved gennemførsel af din første ordre og efterfølgende hver den 11. i måneden. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning du har bestilt. Pengene bliver trukket den dag du har oprettet abonnementet og din pakke vil blive afsendt efter 1-2 hverdage efter bestillingen. Dette vil også være gældende for deres fremtidige modtagelse af vores abonnementsløsninger som betales den 11. i hver måned.

 

Betaling

Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som din bestilling placeres. Vi bruger 1-2 hverdage på at producere dit ønskede produkt hvorefter pakken afsendes via PostNord. Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. email. Ellers kan der altid via din konto på Scenty opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnement information, se mere på din konto. Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 10 % af regningens størrelse. Ved en for sen betaling forbeholder Scenty sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Scenty uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

 

Ændring af betalingsoplysninger på dit abonnement

Såfremt du får nyt betalingskort eller du under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at du går ind på din profil og ændrer dine oplysninger. Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil Scenty ikke have mulighed for, at trække betaling for din ordre, og du vil dermed ingen varer modtage. Hvis du er i tvivl er du meget velkommen til, at kontakte os på support@scenty.dk. Alternativt kan du slette dit abonnement og oprette et nyt med de korrekte oplysninger.

 

Ændringer af betingelserne for abonnementet?

Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af scenty.dk foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.

Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement ved Scenty. Er du under 18 skal Scenty have samtykke fra dine forældre.

Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på scenty.dk.

 

Misligholdelse

Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Scenty berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.

 

Behandling af personlige oplysninger

For at administrere dit abonnement behandler Scenty en række oplysninger om dig, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail, og andre forhold af betydning for dit abonnement. Ved tegning af abonnement giver du samtykke til, at vi kan benytte oplysningerne til administration af dit abonnement samt til statistiske formål.

 

14. ELEKTRONISK OG TELEFONISK HENVENDELSE

Som betingelse af oprettelsen af et medlemskab hos Scenty, giver du samtidig samtykke til at Scenty må kontakte dig med elektronisk post og kontakte dig via telefon. Du vil modtage elektroniske meddelelser i form af e-mails på din registrerede e-mailadresse og SMS-beskeder på det registrerede mobiltelefonnummer.

Scenty vil via elektronisk post kontakte dig med informationer om opdateringer, ændringer mv. vedrørende dit medlemskab hos Scenty. Du vil også kunne blive kontaktet via telefon på det registrerede mobiltelefonnummer med service/vejledning i hvordan du får mest ud af dit nuværende medlemskab. Du kan til enhver tid afmelde disse beskeder ved at besvare “AFMELD” i en af de mails, vi sender til dig.

 

15. ER DU I TVIVL

Såfremt der opstår tvivlsspørgsmål, er du altid velkommen til at rette henvendelse på support@scenty.dk

 

16. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: support@scenty.dk

Hvis det ikke lykkedes os, at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du gå til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye europæiske forbrugerportal ODR.

 

Forbrugerklagenævnet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Tlf.: 41 71 50 00

kfst@kfst.dk – www.forbrug.dk

 

Online Dispute Resolution

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Betingelser for handel ved Scenty er senest opdateret 10.09.2019